Wyniki postępowania
OGŁOSZENIE nr 04/2024
Konkurs ofert, na powierzenie realizacji zadania publicznego
wraz z udzieleniem dotacji, na realizację zadania publicznego
z zakresu osób niepełnosprawnych w 2025 r.
Na podstawie art. 11 ust. 1 pkt 2 i ust. 2, art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491), art. 115a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283), Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań z dnia 24 października 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057), ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 296 z późn. zmian.), Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, Zarządzenia Nr 90/2024 Wójta Gminy Mielec z dnia 20 listopada 2024 r. oraz Zarządzenia Nr 92/2024 Wójta Gminy Mielec z dnia 21 listopada 2024 r.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu działając z upoważnienia Wójta Gminy Mielec z dnia 21 listopada 2024 r. ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania z zakresu działalności na rzecz osób z niepełnosprawnością w 2025 r. - asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością.
I. Rodzaj zadania:
-
„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
-
Zapewnienie mieszkańcom Gminy Mielec usług asystencji osobistej, jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
-
Adresatami Programu są osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
-
Ilekroć w otwartym konkursie ofert jest mowa o:
a) Programie – należy przez to rozumieć Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.
b) Asystencie – należy przez to rozumieć asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością, zapewniającego usługi asystencji osobistej uczestnikom.
-
Dodatkowym założeniem Programu jest, aby minimum 70% uczestników Programu stanowiły osoby wymagające wysokiego poziomu wsparcia tj.:
a) osoby posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności,
b) traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
c) osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację
zadania:
-
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 756 241,52 zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt sześć złotych dwieście czterdzieści jeden złotych pięćdziesiąt dwa grosze) w tym:
a) 711 750,00 zł (słownie: siedemset jedenaście złotych siedemset pięćdziesiąt złotych 00/100) z podziałem na:
- 324 000,00 zł (słownie: trzysta dwadzieścia cztery złote 00/100) – orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną (w tym orzeczenia równoważne);
- 288 000,00 zł (słownie: dwieście osiemdziesiąt osiem tysięcy złotych 00/100) – orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności (w tym orzeczenie równoważne);
- 45 750,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych siedemset pięćdziesiąt złotych 00/100) – orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności (w tym orzeczenie równoważne);
- 54 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt cztery tysiące złotych 00/100) - dzieci w wieku od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
2) 29 663,25 zł (słownie: dwadzieścia dziewięć tysięcy złotych sześćset sześćdziesiąt trzy złote 25/100) – koszty świadczenia usług asystencji osobistej, z podziałem na:
- 2 063,25 zł (słownie: dwa tysiące złotych sześćdziesiąt trzy złote 25/100) – łączny koszt ubezpieczeń OC oraz NNW asystentów związanych ze świadczeniem usług asystenta, w wysokości nie większej niż 150 zł rocznie,
- 27 600,00 zł (słownie: dwadzieścia siedem tysięcy sześćset złotych 00/100) – łączny koszt zakupu jednorazowych biletów komunikacji publicznej/prywatnej dla asystentów towarzyszących uczestnikowi oraz koszt przejazdów asystentów własnym/udostępnionym przez osobę trzecią/innym środkiem transportu, np. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu oraz koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne, itp. dla asystenta towarzyszącego Uczestnikowi Programu.
3) 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) – koszt związany z obsługą Programu tj. w celu pokrycia wszelkich kosztów obsługi księgowej, kadrowej lub administracyjnej, które pojawią się w związku z realizacją usług w ramach Programu.
-
Realizacja zadania zostanie sfinansowana ze środków Funduszu Solidarnościowego w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
III. Zasady przyznawania dotacji
-
Dotacja zostanie przyznana przez Wójta Gminy Mielec w oparciu o ocenę Komisji o której mowa w §2 Zarządzenia.
-
Dotacja udzielona zostanie na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą Mielec, a podmiotem wyłonionym w drodze konkursu.
-
Dotacja na realizację zadania określonego w ogłoszeniu konkursowym, otrzyma podmiot, o którym mowa w ust. 2, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
IV. Termin i warunki realizacji zadania:
-
Termin realizacji zadania obejmuje okres od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2025 roku.
-
Do konkursu ofert mogą przystąpić organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 1491), które łącznie spełniają następujące warunki:
1) dysponują odpowiednio wykwalifikowaną kadrą,
2) prowadzą działalność statutową w zakresie objętym konkursem,
3) przedstawią prawidłowo sporządzoną ofertę na stosownym formularzu wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami.
-
Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby, niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem:
1) posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta, lub
2) posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu, lub
3) wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
-
Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w pkt 2, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna, (a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością. Ocena posiadania przez osobę doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami należy do realizatora Programu.
-
Na potrzeby realizacji Programu, za członków rodziny uczestnika uznaje się wstępnych lub zstępnych, małżonka, rodzeństwo, teściów, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem.
-
W pierwszej kolejności, asystentem może zostać osoba wskazana przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego, z uwzględnieniem postanowień ust. 3 pkt. 3. Jeżeli asystent nie zostanie wskazany przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego, asystenta wskazuje gmina lub organizacja pozarządowa, której gmina zleci realizację Programu, z uwzględnieniem postanowień ust. 3 pkt 1 lub 2.
-
Przyznanie usługi asystencji osobistej dokonuje się na podstawie Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025, której wzór określa załącznik Nr 7 do Programu.
-
Przyznając usługi asystencji osobistej, w pierwszej kolejności uwzględnia się potrzeby:
1) osób posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepoprawności;
2) osób posiadających orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
3) osób z niepełnosprawnościami samotnie gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich.
-
Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:
1) wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
2) wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
3) wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
4) wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
-
Usługa asystencji osobistej na terenie szkoły lub placówki oświatowej może być realizowana wyłącznie w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi.
-
Zakres czynności w ramach usługi asystencji osobistej, której wzór określa załącznik nr 8 do Programu.
-
Zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę z niepełnosprawnością, lecz wyłącznie udzielenie jej pomocy lub wsparcia w realizacji osobistych celów.
-
Asystent realizuje usługi wyłącznie na rzecz osoby z niepełnosprawnością, na podstawie jej decyzji lub decyzji opiekuna prawnego, a nie dla osób trzecich, w tym członków rodziny osoby z niepełnosprawnością.
-
W godzinach realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1283), inne usługi finansowane w ramach Funduszu albo finansowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w ust. 9, finansowane ze środków publicznych.
-
Usługi asystencji osobistej mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tego samego asystenta maksymalnie do 12 godzin na dobę. Przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której asystent rozpoczyna realizację usługi asystencji osobistej. Do czasu realizacji usługi asystencji osobistej nie wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika.
-
Do czasu realizacji usług asystencji osobistej wlicza się czas oczekiwania/gotowości na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 min. Jeśli czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 min. wówczas usługę dojazdu do wybranego miejsca i powrotu z niego rozlicza się jako dwie odrębne usługi powiększone łącznie o 90 min. trwania.
-
Zakres czynności w ramach usług asystencji osobistej i ich zakres godzinowy powinny być uzależnione od osobistej sytuacji osoby z niepełnosprawnością, z uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności uczestnika, z zastrzeżeniem ust. 18.
-
Limit godzin usług asystencji osobistej finansowanych ze środków Funduszu przypadających na jedną osobę z niepełnosprawnością w danym roku kalendarzowym wynosi nie więcej niż:
- 720 godzin rocznie dla osób z niepełnosprawnościami posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną;
- 720 godzin rocznie dla osób z niepełnosprawnościami posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;
- 360 godzin rocznie dla osób z niepełnosprawnościami posiadających orzeczenie dla osób z niepełnosprawnościami posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności oraz dla jednej osoby w wymiarze 195 godzin rocznie;
- 360 godzin rocznie dla dzieci w wieku od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt. 7 i 8 o orzeczeniu o niepełnosprawności: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczność stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.
-
Za realizację usługi asystencji osobistej w ramach Programu, uczestnik nie ponosi odpłatności.
-
Koszt jednej godziny zegarowej wynagrodzenia asystenta za zrealizowaną usługę asystencji osobistej nie może przekroczyć 50 zł brutto wraz z kosztami pracodawcy. Nie jest dopuszczalne pokrywanie z tej kwoty kosztów administracyjnych realizatora Programu.
-
Rozliczenia usługi asystencji osobistej dokonuje się na podstawie wypełnionej Karty realizacji usług asystencji osobistej, której wzór określa załącznik Nr 9 do Programu.
-
Ze środków Funduszu będą pokrywane koszty związane bezpośrednio z realizacją usług asystencji osobistej, o których mowa w ust. 24.
-
Niedozwolone jest podwójne finansowanie tego samego wydatku związanego z realizacją usług asystencji osobistej, zarówno w ramach Programu, jak i w ramach innych programów lub projektów finansowych ze środków publicznych, zarówno krajowych, jaki i wspólnotowych.
-
Kosztami związanymi bezpośrednio z realizacją usług asystencji osobistej są:
1) wynagrodzenie asystenta za wykonaną usługę asystencji osobistej;
2) koszt zakupu jednorazowych biletów komunikacji publicznej/prywatnej dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi oraz koszt przejazdów asystentów własnym/udostępnionym przez osobę trzecią/innym środkiem transportu np. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu. Koszt przejazdów asystentów w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu jest kosztem kwalifikowanym, wyłącznie w przypadku jednoczesnego przejazdu asystenta i uczestnika;
3) koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi;
4) koszt ubezpieczeń OC lub NNW asystentów związanych ze świadczeniem usług asystencji osobistej, w wysokości nie większej niż 150 zł rocznie, przy czym zapewnienie ubezpieczenia OC jest obowiązkiem realizatora Programu. Ubezpieczenie NNW jest dobrowolne.
-
Koszty, o których mowa w ust. 24 pkt. 2 i 3, mogą zostać uwzględnione w wysokości:
1) nie większej niż 150 zł miesięcznie na asystenta wykonującego usługę asystencji osobistej dla jednej osoby z niepełnosprawnością;
2) nie większej niż 500 zł miesięcznie na asystenta pod warunkiem, że wykonuje on usługę asystencji osobistej dla więcej niż jednej osoby z niepełnosprawnością oraz gdy, koszty te związane są ze świadczeniem usług asystencji osobistej dla więcej niż jednej osoby z niepełnosprawnością.
-
Koszty będą kwalifikowane, jeżeli:
1) z usług asystencji osobistej u jednego asystenta w tym samym czasie będzie korzystać jeden uczestnik;
2) koszt przejazdu asystentów własnym/udostępnionym przez osobę trzecią/innym środkiem transportu np. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu, jest wliczony w czas pracy asystenta wyłącznie w przypadku jednoczesnego przejazdu asystenta i uczestnika. Zwrot kosztów nie dotyczy przejazdów środkiem transportu uczestnika oraz środkiem transportu należącym do członków rodziny uczestnika, określonych w części IV ust 5 Programu;
3) będzie prowadzona ewidencja biletów komunikacji publicznej/prywatnej jednorazowych, zawierająca m.in. informacje dotyczące: daty pobrania biletów, liczby pobranych biletów, danych asystenta, daty i celu podróży, której wzór określa załącznik Nr 11 do Programu;
4) będzie prowadzona ewidencja przebiegu pojazdu stanowiącego własność asystenta/udostępnionego przez osobę trzecią, której wzór określa załącznik Nr 10 do Programu, lub ewidencja kosztów przejazdu innym środkiem transportu, np. taksówką, zawierająca następujące informacje: dane asystenta, datę i cel podróży, do której należy dołączyć dowód poniesienia wydatku np. rachunek, paragon, fakturę dokumentującą ww. przejazd;
-
Wydatki będą kwalifikowalne, jeżeli zostaną poniesione w okresie realizacji Programu, tj. od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2025 r.
-
Za datę ponoszenia kosztu przyjmuje się w przypadku wydatków pieniężnych:
1) ponoszonych przelewem lub obciążeniową kartą płatniczą – datę obciążenia rachunku bankowego podmiotu realizującego usługi asystencji osobistej, tj. datę księgowania operacji;
2) ponoszonych kartą kredytową lub innym instrumentem płatniczym o odroczonej płatności - datę transakcji skutkującej obciążeniem rachunku karty kredytowej lub innego instrumentu, pod warunkiem dokonania spłaty tej należności do końca okresu rozliczeniowego danego instrumentu płatniczego;
-
Kontroli podlega realizacja usług asystenckich oraz wszystkie dokumenty merytoryczne i finansowe, niezbędne do oceny zasadności wykorzystania środków z dotacji i realizowania zadania zgodnie z umową.
-
Zlecenie zadania publicznego odbywa się w formie powierzenia realizacji zadania wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji.
-
Zadanie winno być realizowane w terminie wskazanym w ust. 1, z zastrzeżeniem, iż szczegółowe terminy wykonania zadania określone zostaną w umowie.
-
Podmiot przyjmujący zlecenie do realizacji zadania w trybie określonym w ogłoszeniu zobowiązuje się do jego wykonania w zakresie i na warunkach określonych w umowie oraz zgodnie z Programem „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 r. ogłoszonym przez Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej.
-
Podmiot, który przyjął zadanie do realizacji jest zobowiązany do:
1) ścisłej współpracy w zakresie organizowania i świadczenia usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością, z właściwą jednostką organizacyjną Gminy Mielec – Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Mielcu. GOPS w Mielcu prowadzi bieżący monitoring realizacji usług asystenta osobistego,
2) prowadzenia sprawozdawczości w zakresie określonym umową,
3) zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniona co najmniej w minimalnym wymiarze o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
-
Celem zapewnienia należytej koordynacji i kontroli świadczenia usługi asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością, Oferent jest zobowiązany do wyznaczenia koordynatora w zakresie współpracy z GOPS w Mielcu, w przedmiocie realizacji usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością. Oferent zapewni Zleceniodawcy możliwość stałego kontaktu telefonicznego, mailowego z koordynatorem ds. usług, w ważnych i pilnych sprawach dotyczących realizacji usługi asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością.
-
Opisy dokumentów wydatkowych (faktura, rachunek) winny zawierać w szczególności:
1) opis na oryginale dokumentu w jakiej części kwota wyszczególniona została pokryta z dotacji, pieczęć organizacji, opis przeznaczenia nabytych towarów lub usług, datę zapłaty (przelewu), numer i datę umowy z Gminą Mielec, czytelny podpis lub pieczęć imienną osoby odpowiedzialnej za rozliczenia finansowe Oferenta,
2) załączone kserokopie dokumentów wydatkowych muszą być stwierdzone za zgodność z oryginałem i podpisane czytelnie lub parafowane i opatrzone pieczęcią imienną,
3) kserokopia każdego dokumentu wydatkowego winna być uzupełniona o kserokopię dowodu zapłaty (przelewu) jeżeli na oryginale brak jest daty zapłaty, z wyłączeniem tych dokumentów na których jest adnotacja sprzedającego, że należność została zapłacona gotówką.
-
Kserokopie kart (Karta zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 oraz Karta realizacji usług asystencji osobistej w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025) winny być załączone do sprawozdania z wykonania zadania publicznego.
-
Oferent nie może zlecić firmie zewnętrznej lub osobie fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą realizacji tego zadania.
-
W zakresie związanym z realizacją zadania publicznego, w tym z gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem danych osobowych, a także wprowadzaniem ich do systemów informatycznych, Oferent postępuje zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016).
-
Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową i złożoną ofertą.
-
Podmiot realizujący zadanie publiczne, obowiązany jest monitorować świadczenie usług asystencji osobistej oraz dokonywać doraźnych kontroli świadczenia usług asystencji osobistej. Czynności w zakresie kontroli i monitorowania, dokonywane i dokumentowane są bezpośrednio w miejscu realizacji usług asystencji osobistej w formie pisemnej.
V. Termin i warunki składania ofert:
-
Oferty należy składać w formie pisemnej, w zamkniętej kopercie opatrzonej nazwą i adresem oferenta oraz nazwą zadania, którego dotyczy oferta, zgodnie z formularzem określonym w zał. nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. 2018 r., poz. 2057), w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu, ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec. Oferty złożone w inny sposób zostaną odrzucone i nie będą rozpatrywane.
-
Do oferty należy dołączyć:
1) opis kwalifikacji osób realizujących zadanie;
2) referencje, zaświadczenia, ewentualnie inne dokumenty potwierdzające doświadczenie w zakresie realizacji usług społecznych.
-
Oferta i załączone do oferty dokumenty powinny być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania danego podmiotu, zgodnie z zapisami wynikającymi ze statutów, właściwych rejestrów. Wymagane jest czytelne podpisanie przez osobę/osoby uprawnione do składania w imieniu oferenta oświadczeń woli, zgodnie z zasadami reprezentacji (tj. podpisane przez osobę/osoby wskazane do reprezentacji w dokumencie rejestrowym lub upoważnionego pełnomocnika w załączonym do oferty pełnomocnictwie lub potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez oferenta jego kopii). W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS. Jeżeli ofertę i załączone dokumenty podpisują inne osoby niezbędne jest dołączenie pełnomocnictwa wystawionego przez uprawnione osoby. Za czytelne uważa się podpisy złożone w formie pieczęci imiennej wraz z podpisem odręcznym lub nie budzący wątpliwości co do imienia i nazwiska podpis odręczny. Formularze ofert dostępne są w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu oraz na stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu
(http://gops.mielec.pl/konkursy.html).
-
Oferent składa ofertę kompletną obejmującą realizację zadania wraz z pełnym kompletem wymaganych dokumentów do oferty.
-
W przypadku gdy oferent nie jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, do oferty należy dołączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem, kopię aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji.
-
W przypadku składania oferty przez oddziały lub koła terenowe nieposiadających osobowości prawnej należy dołączyć pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli, wystawione przez uprawnione statutowo
osoby
-
Oferty niezgodne ze wzorem, niekompletne i nieprawidłowo wypełnione lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane (należy wypełnić wszystkie pola oferty, w miejscach, które nie dotyczą oferenta należy wpisać nie dotyczy).
-
W przypadku załączenia do oferty kopii dokumentów, wymagane jest poświadczenie za zgodność z oryginałem, każdej ze stron kopii dokumentu, przez osoby uprawnione.
-
Do dnia upływu terminu składania ofert możliwe jest prowadzenie bieżących konsultacji, dokonanie ewentualnych korekt lub uzupełnień do składanych ofert.
-
Ogłoszenie zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu, na tablicy ogłoszeń GOPS w Mielcu.
-
Termin składania ofert upływa dnia 23.12.2024 r.
VI. Tryb, kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
-
Oceny merytorycznej ofert spełniających wymogi poprawności i kompletności dokonuje Komisja Konkursowa o której mowa w §2 przedmiotowego Zarządzenia w celu opiniowania ofert w oparciu o kryteria stosowane przy wyborze ofert, określone w karcie oceny o której mowa w §1 niniejszego Zarządzenia.
-
Ocenie merytorycznej podlegają wyłącznie oferty spełniające wymogi formalne.
-
Kryteria oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert określa wzór karty stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszego Zarządzenia.
-
W przypadku gdy w wyniku oceny merytorycznej liczba uzyskanych punków jest mniejsza niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania, przyjmuje się, że organizacja nie ma możliwości realizacji zadania publicznego.
-
Wyboru oferty dokonuje Kierownik GOPS Mielec po analizie opinii złożonych ofert, sporządzonej przez Komisję Konkursową.
-
Wybrana zostaje oferta, która uzyska największą liczbę punktów.
-
Dotacja na realizację powierzonego zadania zostanie przyznana po dokonaniu wyboru oferty.
-
Ogłoszenie wyników konkursu ukaże się na stronie internetowej GOPS Mielec, na tablicy ogłoszeń GOPS w Mielcu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej GOPS Mielec.
-
Szczegółowy zakres i warunki realizacji zadań zostaną określone w umowie zawartej z oferentem wybranym w konkursie. Zawarcie umowy nastąpi bez zbędnej zwłoki.
-
Kierownik GOPS Mielec zastrzega sobie prawo do przesunięcia terminu składania ofert oraz terminu rozstrzygnięcia konkursu oraz odwołania niniejszego konkursu ofert.
-
Termin dokonania wyboru ofert do dnia 27.12.2024 r.
VII. Przetwarzanie danych osobowych
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że:
-
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą przy ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec, adres e-mail: gopsmielec@gops.mielec.pl, nr tel. (17) 717 52 51.
-
Sposoby kontaktu z Inspektorem Ochrony Danych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu:
- adres korespondencyjny:
ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec
39-300 Mielec
- adres e-mail:
iod@gops.mielec.pl
-
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, których jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego.
-
Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji ww. celu. Nie podanie danych uniemożliwia wzięcie udziału w otwartym konkursie.
-
Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, a po tym czasie przechowywane przez okres do momentu wygaśnięcia obowiązku archiwizacji danych obowiązujących u Administratora.
-
Osoby, których dane dotyczą mają prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, jak również prawo do ograniczenia ich przetwarzania.
-
Oferentowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli jego zdaniem przetwarzanie danych narusza przepisy unijnego rozporządzenia
RODO.
-
Dane osobowe nie będą poddane zautomatyzowanym procesom związanym z podejmowaniem decyzji, w tym profilowaniu.
Załączniki
Pliki do pobrania w formacie PDF:
- Rozporządzenie.pdf
- Zarzadzenie_konkurs_AOON_2025.pdf
Pliki do pobrania w formacie DOC:
-
Oferta.docx
-
Umowa.doc
|