Wyniki postępowania
OGŁOSZENIE nr 03/2024
Konkurs wyboru ofert na świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie Gminy Mielec w 2025 roku
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu, zgodnie z udzielonym upoważnieniem Nr 91/2024 Wójta Gminy Mielec z dnia 21 listopada 2024 r. w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu do podejmowania wszelkich czynności w zakresie przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania z zakresu pomocy społecznej w zakresie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, działając na podstawie art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2024, poz. 1283 z późn. zmian.) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r., poz. 1491) ogłasza otwarty konkurs ofert.
Konkurs adresowany jest do podmiotów uprawnionych w rozumieniu art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 poz. 1283 z późn. zmian.), tj. do organizacji pozarządowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r., poz. 1491) oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 tej ustawy, prowadzących działalność w zakresie pomocy społecznej.
I. Przedmiot zamówienia.
Zadanie 1.
„Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rzecz osób z terenu Gminy Mielec, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej pomocy
pozbawione”, w okresie od 01 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r. dla około 7 osób, około 4545 godzin.
Zadanie 2.
“Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi, zamieszkałych na terenie Gminy Mielec” w okresie od 01 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r. dla około 10 osób, około 2400 godzin.
Usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi są zadaniem własnym gminy.
Specjalistyczne usługi opiekuńcze na rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi są zadaniem zleconym gminy.
Zakres działania zadania Nr 1:
Usługi opiekuńcze na podstawie art. 50 ust. 3 ustawy o pomocy społecznej, obejmują pomoc w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zalecaną przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
Zakres działania zadania Nr 2:
Specjalistyczne usługi opiekuńcze na podstawie art. 50 ust. 1 , 2 i 4 ustawy o pomocy społecznej udzielane są osobom chorym z zaburzeniami psychicznymi i powinny być dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności. Usługi, o których mowa, powinny być świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym zgodnie z zapisem w art. 50 ust. 4 ustawy o pomocy społecznej.
Dodatkowe wymagania do zadania Nr 2:
1. Zabezpieczenie kadry umożliwiającej świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 816);
2. Wykonywanie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz specjalistycznych usług opiekuńczych w dni powszednie, zgodnie z wydaną decyzją administracyjną;
3. Wskazane usługi na rzecz osoby objętej pomocą winny być świadczone w różnym wymiarze godzin, zgodnie z wydaną decyzją administracyjną, przy czym pod pojęciem wymiaru godzin świadczenia usług należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług bez czynności przygotowawczych np. dojazdów do osób objętych pomocą;
4. Kwalifikacje osób świadczących usługi powinny być potwierdzone stosownymi dyplomami bądź zaświadczeniami.
II. Wysokość dotacji:
Na realizację zadania Nr 1 – na podstawie ustalonego budżetu na rok 2025 – w okresie
I-XII 2025 r. – to kwota ok. 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100)
Na realizację zadania Nr 2 – na podstawie ustalonego budżetu na rok 2025 – w okresie
I-XII 2025 r. – to kwota ok. 144.000,00 zł (słownie: sto czterdzieści cztery tysiące złotych 00/100)
Zastrzega się zmianę wysokości dotacji w przypadku nieprzewidzianej w czasie ogłoszenia konkursu zmiany potrzeb w zakresie usług opiekuńczych oraz zmiany wysokości planowanych wydatków na ten cel.
III. Warunki przyznania dotacji:
1. Dotacja zostanie przyznana podmiotowi wyłonionemu w drodze otwartego konkursu ofert, który złoży ofertę zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057) i spełni kryteria zawarte w niniejszym ogłoszeniu.
2. Podstawą do uruchomienia dotacji będzie zawarcie umowy pomiędzy Wójtem Gminy Mielec, a wyłonionym w drodze konkursu uprawnionym podmiotem.
3. Umowa zostanie sporządzona zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057).
IV. Termin i warunki realizacji zadania:
- termin realizacji zadań obejmuje okres od dnia 01 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.;
- zadania będą realizowane w miejscu zamieszkania podopiecznych – z uwagi na rozległy teren Gminy Mielec oraz konieczność dojazdu do podopiecznych podmiot przyjmujący zlecenie do realizacji zobowiązany jest do zapewnienia własnego środka transportu;
- szczegółowe warunki realizacji powierzonego zadania określi umowa;
- podmiot przyjmujący zlecenie do realizacji zadania w trybie określonym w ogłoszeniu zobowiązuje się do wykonania zadania w zakresie i na warunkach określonych w umowie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności przepisami ustawy o pomocy społecznej.
V. Termin składania ofert
1. Oferty należy składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu lub przesłać pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mielcu, ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec w terminie do dnia
18 grudnia 2024 r.
2. Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane (niezależnie od daty stempla pocztowego) i zostaną zwrócone wykonawcom bez otwierania.
3. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty częściowej na realizacje pojedynczego zadania.
4. Oferta winna być złożona w zamkniętej, nieprzeźroczystej kopercie z dopiskiem:
„Konkurs na realizację usług opiekuńczych” z wyszczególnieniem rodzaju (numeru) zadania.
5. Do oferty należy dołączyć:
- aktualny odpis potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczących statusu prawnego uprawnionego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności (ważny 3 miesiące od daty wystawienia);
- sprawozdanie merytoryczne i finansowe za rok poprzedni;
- kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania (za godzinę świadczonej usługi);
- informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających realizację zadania;
- opis możliwości podmiotu oraz plan realizacji zadania na terenie Gminy Mielec.
6. Ofertę należy sporządzić wg następujących zasad:
- oferta musi być kompletna i zawierać odpowiedzi na wszystkie wymagane pytania, jeśli którekolwiek pytanie nie dotyczy wykonawcy czy zgłaszanego przez niego projektu należy jasno zaznaczyć wpisując „nie dotyczy”;
- nie wolno dokonywać żadnych zmian w układzie wyznaczonym wzorem oferty.
7. Oferty niezgodne ze wzorem, niekompletne i nieprawidłowo wypełnione lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
8. Formularz oferty dostępny jest w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu, ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec na stronie internetowej BIP pod adresem
https://gopsmielec.bip.gov.pl/ oraz stronie internetowej
http://gops.mielec.pl/.
VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze oferty
1. Oferty będą rozpatrywane przez komisję konkursową powołaną przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu.
2. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w dniu 19 grudnia 2024 r.
3. Przy rozpatrywaniu ofert stosuje się następujące kryteria:
- formalne - do udziału w konkursie ofert dopuszczone zostaną podmioty, o których mowa
w art. 25 ustawy o pomocy społecznej, które złożą oferty wraz z załącznikami w określonym terminie;
- merytoryczne – zespół opiniujący dokona oceny złożonej oferty uwzględniając:
- cenę usługi za 1 godzinę (cena za godzinę powinna obejmować dojazdy do miejsca wykonywania usług);
- doświadczenie w realizacji tego rodzaju zadania – podmiot przystępujący do konkursu powinien posiadać doświadczenie w zakresie świadczenia usług opiekuńczych;
- posiadane zasoby rzeczowe i kadrowe zapewniające realizację zadania.
4. Wyboru oferty dokonuje Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu po zapoznaniu się z opinią komisji konkursowej.
5. Od decyzji Kierownika, co do wyboru oferty i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
6. Wyniki dokonanego wyboru oferty oraz wysokość przyznanej dotacji zostaną podane do wiadomości publicznej poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu.
7. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu zastrzega sobie prawo do:
- odwołania konkursu,
- unieważnienia konkursu bez podania przyczyny,
- zamknięcia konkursu bez wybrania którejkolwiek z ofert.
VII. Informacja o realizacji Zadania Nr 1 oraz Nr 2 w latach 2023-2024
W latach 2023 - 2024 zadanie było zlecone organizacji pożytku publicznego - Polski Komitet Pomocy Społecznej - Oddział w Mielcu.
VIII. Postanowienia końcowe:
1. Kwota przyznanej dotacji może być inna od określonej w ofercie.
2. W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana, warunkiem zawarcia umowy jest korekta oferty.
3. O podjętych decyzjach składający ofertę powiadamiani są pisemnie.
Pliki do pobrania w formacie PDF:
- KONKURS_OFERT.pdf
- Rozporzadzenie.pdf
Pliki do pobrania w formacie DOC:
-
Oferta.docx
-
Sprawozdanie.doc
-
Umowa.doc
|