Wyniki postępowania
OGŁOSZENIE
Konkurs
wyboru ofert na świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług
opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi na terenie Gminy Mielec w 2023 roku
Kierownik Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Mielcu, zgodnie z udzielonym upoważnieniem Nr 7/2018 Wójta
Gminy Mielec z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie upoważnienia Kierownika
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu do podejmowania wszelkich
czynności w zakresie przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację
zadania z zakresu pomocy społecznej w zakresie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych
usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, działając na
podstawie art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst
jednolity: Dz. U. z 2021, poz. 2268 z późn. zmian.) oraz ustawy z dnia 24
kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst
jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 1327 z późn. zmian.) ogłasza otwarty
konkurs ofert.
Konkurs adresowany jest do
podmiotów uprawnionych w rozumieniu art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca
2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 poz. 2268 z późn.
zmian.), tj. do organizacji pozarządowych, o których mowa w art. 3
ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
(tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 1327 z późn. zmian.) oraz podmiotów
wymienionych w art. 3 ust. 3 tej ustawy, prowadzących działalność w zakresie
pomocy społecznej.
I.
Przedmiot zamówienia.
Zadanie
1.
„Świadczenie
usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych z wyłączeniem
specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi na rzecz osób z terenu Gminy Mielec, które z powodu
wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej
pomocy pozbawione”, w okresie od 01
stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. dla około 7 osób, około
5000 godzin.
Zadanie
2.
“Świadczenie
specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz osób z zaburzeniami
psychicznymi, zamieszkałych na terenie Gminy Mielec” w
okresie od 01 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. dla około 10
osób, około 3600 godzin.
Usługi
opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem
specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi są zadaniem własnym gminy.
Specjalistyczne
usługi opiekuńcze na rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi są zadaniem
zleconym gminy.
Zakres
działania zadania Nr 1:
Usługi
opiekuńcze na podstawie art. 50 ust. 3 ustawy o pomocy społecznej, obejmują
pomoc w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę
higieniczną, zalecaną przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości
zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
Zakres
działania zadania Nr 2:
Specjalistyczne
usługi opiekuńcze na podstawie art. 50 ust. 1 , 2 i 4 ustawy o pomocy społecznej
udzielane są osobom chorym z zaburzeniami psychicznymi i powinny być
dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub
niepełnosprawności. Usługi, o których mowa, powinny być świadczone
przez osoby ze specjalistycznym przegotowaniem zawodowym zgodnie z zapisem w
art. 50 ust. 4 ustawy o pomocy społecznej.
Dodatkowe
wymagania do zadania Nr 2:
-
Zabezpieczenie
kadry umożliwiającej świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych
dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zgodnie z Rozporządzeniem
Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie
specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189, poz. 1598 ze. zm.);
-
Wykonywanie
usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych z wyłączeniem
specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi oraz specjalistycznych usług opiekuńczych w dni powszednie,
zgodnie z wydaną decyzją administracyjną;
-
Wskazane
usługi na rzecz osoby objętej pomocą winny być świadczone w różnym
wymiarze godzin, zgodnie z wydaną decyzją administracyjną, przy czym pod
pojęciem wymiaru godzin świadczenia usług należy rozumieć wyłącznie
rzeczywisty czas świadczenia usług bez czynności przygotowawczych np.
dojazdów do osób objętych pomocą;
-
Kwalifikacje
osób świadczących usługi powinny być potwierdzone stosownymi dyplomami
bądź zaświadczeniami.
II.
Wysokość dotacji:
Na
realizację zadania Nr 1 – na podstawie ustalonego budżetu na rok 2023 – w
okresie
I-XII 2023 r. – to kwota ok. 200.000,00 zł (słownie: dwieście
tysięcy złotych 00/100)
Na
realizację zadania Nr 2 – na podstawie ustalonego budżetu na rok 2023 – w
okresie
I-XII 2023 r. – to kwota ok. 144.000,00 zł
(słownie: sto czterdzieści cztery tysiące
złotych 00/100)
Zlecone
specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone na rzecz osób z zaburzeniami
psychicznymi realizowane będą na warunkach określonych Zarządzeniem Nr
148/2016 Wojewody Podkarpackiego z dnia 6 września 2016 r. w sprawie ustalenia
sposobu wykonywania zadań pomocy społecznej zleconych z zakresu administracji
rządowej realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego.
Zastrzega się
zmianę wysokości dotacji w przypadku nieprzewidzianej w czasie ogłoszenia
konkursu zmiany potrzeb w zakresie usług opiekuńczych oraz zmiany wysokości
planowanych wydatków na ten cel.
III.
Warunki przyznania dotacji:
-
Dotacja
zostanie przyznana podmiotowi wyłonionemu w drodze otwartego konkursu
ofert, który złoży ofertę zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr
1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 października
2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących
realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań
(Dz. U. z 2018 r., poz. 2057) i spełni kryteria zawarte w niniejszym ogłoszeniu.
-
Podstawą
do uruchomienia dotacji będzie zawarcie umowy pomiędzy Wójtem Gminy
Mielec, a wyłonionym w drodze konkursu uprawnionym podmiotem.
-
Umowa
zostanie sporządzona zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki
Społecznej z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i
ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów
sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057).
IV.
Termin i warunki realizacji zadania:
-
termin
realizacji zadań obejmuje okres od dnia 01 stycznia 2023 r. do 31
grudnia 2023 r.;
-
zadania
będą realizowane w miejscu zamieszkania podopiecznych – z uwagi na
rozległy teren Gminy Mielec oraz konieczność dojazdu do podopiecznych
podmiot przyjmujący zlecenie do realizacji zobowiązany jest do
zapewnienia własnego środka transportu;
-
szczegółowe
warunki realizacji powierzonego zadania określi umowa;
-
podmiot
przyjmujący zlecenie do realizacji zadania w trybie określonym w ogłoszeniu
zobowiązuje się do wykonania zadania w zakresie i na warunkach określonych
w umowie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności
przepisami ustawy o pomocy społecznej.
V.
Termin składania ofert
-
Oferty
należy składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu lub przesłać
pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mielcu, ul. Głowackiego
5, 39-300 Mielec w terminie do dnia 27 grudnia 2022 r. do godz.
14.00.
-
Oferty
złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane (niezależnie od daty
stempla pocztowego) i zostaną zwrócone wykonawcom bez otwierania.
-
Zamawiający
dopuszcza złożenie oferty częściowej na realizacje pojedynczego zadania.
-
Oferta
winna być złożona w zamkniętej, nieprzeźroczystej kopercie z dopiskiem:
„Konkurs na realizację usług opiekuńczych” z wyszczególnieniem
rodzaju (numeru) zadania.
-
Do
oferty należy dołączyć:
– aktualny odpis potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub
rejestru dotyczących statusu prawnego uprawnionego podmiotu i prowadzonej
przez niego działalności (ważny 3 miesiące od daty wystawienia);
– sprawozdanie merytoryczne i finansowe za rok poprzedni;
– kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania (za godzinę świadczonej
usługi);
– informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających
realizację zadania;
– opis możliwości podmiotu oraz plan realizacji zadania na terenie Gminy
Mielec.
-
Ofertę
należy sporządzić wg następujących zasad:
– oferta musi być kompletna i zawierać odpowiedzi na wszystkie wymagane
pytania, jeśli którekolwiek pytanie nie dotyczy wykonawcy czy zgłaszanego
przez niego projektu należy jasno zaznaczyć wpisując „nie dotyczy”;
– nie wolno dokonywać żadnych zmian w układzie wyznaczonym wzorem
oferty.
-
Oferty
niezgodne ze wzorem, niekompletne i nieprawidłowo wypełnione lub złożone
po terminie nie będą rozpatrywane.
-
Formularz
oferty dostępny jest w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu, ul. Głowackiego
5, 39-300 Mielec na stronie internetowej BIP pod adresem https://gopsmielec.bip.gov.pl/
oraz stronie internetowej http://gops.mielec.pl/.
VI.
Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze oferty
-
Oferty
będą rozpatrywane przez komisję konkursową powołaną przez Kierownika
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu.
-
Rozstrzygnięcie
konkursu nastąpi w dniu 28 grudnia 2022 r. o godzinie 14.00.
-
Przy
rozpatrywaniu ofert stosuje się następujące kryteria:
– formalne - do udziału w konkursie
ofert dopuszczone zostaną podmioty, o których mowa w art. 25 ustawy o
pomocy społecznej, które złożą oferty wraz z załącznikami w określonym
terminie;
– merytoryczne – zespół opiniujący dokona oceny złożonej
oferty uwzględniając:
- cenę usługi za 1 godzinę (cena za godzinę powinna
obejmować dojazdy do miejsca wykonywania usług);
- doświadczenie w realizacji tego rodzaju zadania –
podmiot przystępujący do konkursu powinien posiadać doświadczenie w
zakresie świadczenia usług opiekuńczych;
- posiadane zasoby rzeczowe i kadrowe zapewniające
realizację zadania.
-
Wyboru
oferty dokonuje Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu po zapoznaniu
się z opinią komisji konkursowej.
-
Od
decyzji Kierownika, co do wyboru oferty i udzielenia dotacji nie stosuje się
trybu odwołania.
-
Wyniki
dokonanego wyboru oferty oraz wysokość przyznanej dotacji zostaną podane
do wiadomości publicznej poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji
Publicznej oraz na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń w Gminnym Ośrodku
Pomocy Społecznej w Mielcu.
-
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Mielcu zastrzega sobie prawo do:
-
odwołania konkursu,
-
unieważnienia konkursu
bez podania przyczyny,
-
zamknięcia konkursu bez
wybrania którejkolwiek z ofert.
VII.
Informacja o realizacji Zadania Nr 1 oraz Nr 2 w latach 2021-2022
W latach 2021 - 2022 zadanie było zlecone
organizacji pożytku publicznego - Polski Komitet Pomocy Społecznej - Oddział
w Mielcu.
VIII.
Postanowienia końcowe:
-
Kwota
przyznanej dotacji może być inna od określonej w ofercie.
-
W
przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana, warunkiem
zawarcia umowy jest korekta oferty.
-
O
podjętych decyzjach składający ofertę powiadamiani są pisemnie.
Pliki do pobrania w formacie PDF:
- KONKURS_OFERT.pdf
- Rozporzadzenie.pdf
Pliki do pobrania w formacie DOC:
-
Oferta.docx
-
sprawozdanie.doc
-
umowa.doc
|