Wyniki postępowania
Ogłoszenie nr 01/2025
Na podstawie art. 11 ust. 1 pkt 2 i ust. 2, art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491z późniejszymi zmianami), art. 115a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 z późniejszymi zmianami), Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań z dnia 24 października 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057), ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1848), Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, Zarządzenia Nr 0050.109/2025 Wójta Gminy Mielec z dnia 2 stycznia 2025 r. oraz Zarządzenia Nr 0050.110/2025 Wójta Gminy Mielec z dnia 2 stycznia 2025 r. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu ogłasza otwarty konkurs ofert, na powierzenie realizacji zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji, na realizację zadania publicznego „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
I. Rodzaj zadania
Program „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
Program adresowany jest do członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:
1. Dziećmi od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności;
2. Osobami niepełnosprawnymi posiadającymi:
a) orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo,
b) orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
‒ poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej. Opieka wytchnieniowa ma za zadanie odciążenie członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach lub zapewnienie czasowego zastępstwa. Dzięki temu wsparciu osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki dysponować będą czasem, który będą mogły przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw. Usługi opieki wytchnieniowej mogą służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby z niepełnosprawnością w sytuacji, gdy członkowie rodzin lub opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.
Ilekroć w otwartym konkursie ofert jest mowa o:
Programie – należy przez to rozumieć Program „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Opiekun osoby z niepełnosprawnością realizujący usługę – należy przez to rozumieć opiekuna realizującego usługę opieki wytchnieniowej uczestnikom,
Uczestnicy programu – osoba sprawująca bezpośrednią opiekę nad osobą niepełnosprawną,
oraz osoba niepełnosprawna, nad którą sprawowana jest opieka.
Zlecenie zadania publicznego odbywa się w formie powierzenia realizacji zadania wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji.
II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
1. Wysokość dotacji przeznaczonej na realizację zadania wynosi 230 797,44 zł (słownie: dwieście trzydzieści tysięcy siedemset dziewięćdziesiąt siedem złotych, 44/100), w tym:
a) kwota środków finansowych na realizację zadania w 2025 r. wynosi 226 272,00 zł (słownie: dwieście dwadzieścia sześć tysięcy dwieście siedemdziesiąt dwa złote, 00/100.),
b) koszt obsługi Programu – w wysokości faktycznie poniesionej, nie większej niż 1% środków przekazanych na realizację zadania, tj. nie więcej niż 2 262,72 zł (słownie: dwa tysiące dwieście sześćdziesiąt dwa złote, 72/100 ).
Podana wysokość dotacji dotyczy pokrycia kosztów realizacji zadania w okresie od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2025 r. Koszt jednej godziny zegarowej wynagrodzenia opiekuna realizującego usługę nie może przekroczyć 50 zł brutto wraz z kosztami pracodawcy. Nie jest dopuszczalne pokrywanie z tej kwoty kosztów administracyjnych realizatora.
Rozliczenia usługi opieki wytchnieniowej dokonuje się na podstawie wypełnionej Karty realizacji usług opieki wytchnieniowej, której wzór określa załącznik Nr 8 do Programu. Ze środków Funduszu będą pokrywane koszty związane bezpośrednio z realizacją usług opieki wytchnieniowej, o których mowa w ust. 24 Programu. Niedozwolone jest podwójne finansowanie tego samego wydatku związanego z realizacją usług opieki wytchnieniowej, zarówno w ramach Programu, jak i w ramach innych programów lub projektów finansowych ze środków publicznych, zarówno krajowych, jaki i wspólnotowych.
Planowana liczba godzin usług: 4525 godzin 44 minut, w tym:
- świadczonym dzieciom z orzeczeniem o niepełnosprawności: 408 godzin
- świadczonym osobom o znacznym stopniu niepełnosprawności: 4117 godzin 44 minut
III. Zasady przyznawania dotacji
1. Dotacja zostanie przyznana przez Wójta Gminy Mielec w oparciu o ocenę Komisji o której mowa w § 2 Zarządzenia.
2. Dotacja udzielona zostanie na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą Mielec, a podmiotem wyłonionym w drodze konkursu.
3. Dotacja na realizację zadania określonego w ogłoszeniu konkursowym, otrzyma podmiot, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
IV. Termin i warunki realizacji zadania
1. Termin realizacji zadania obejmuje okres od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2025 roku.
2. Do konkursu ofert mogą przystąpić organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późniejszymi zmianami), które łącznie spełniają następujące warunki:
a) dysponują odpowiednio wykwalifikowaną kadrą (usługi opieki wytchnieniowej, mogą być świadczone przez osoby określone w rozdziale V ust. 8 i 9 Programu w którym szczegółowo przedstawiono kwalifikacje tych osób),
b) prowadzą działalność statutową w zakresie objętym konkursem,
c) przedstawią prawidłowo sporządzoną ofertę na stosownym formularzu wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami.
Usługi opieki wytchnieniowej mogą świadczyć osoby, niebędące członkami rodziny wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
Przyznanie usługi opieki wytchnieniowej dokonuje się na podstawie Karty zgłoszenia do Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025, której wzór określa załącznik Nr 7 do Programu. Gmina w pierwszej kolejności uwzględnia potrzeby członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad osobą z niepełnosprawnością, która stale przebywa w domu i nie korzysta np. z ośrodka wsparcia, z placówek pobytu całodobowego, ze środowiskowego domu samopomocy, z dziennego domu pomocy, z warsztatu terapii zajęciowej lub niezatrudnionych, uczących się lub studiujących. Gmina przyznając usługi opieki wytchnieniowej bierze pod uwagę stan zdrowia i sytuację życiową uczestników Programu oraz osób z niepełnosprawnościami. Zakres czynności w ramach usługi i ich zakres godzinowy powinny być uzależnione od osobistej sytuacji osoby z niepełnosprawnością, z uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności uczestnika.
3. Usługi opieki wytchnieniowej polegają na wspieraniu osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:
a) wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
b) wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego;
c) wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
d) podtrzymywania kontaktów osoby z niepełnosprawnością ze środowiskiem lokalnym;
oraz przede wszystkim pomoc w postaci wyręczenia z ww. obowiązków opiekuna osoby niepełnosprawnej tak by mógł on zregenerować własne siły.
4. Szczegółowy zakres czynności w ramach usługi opieki wytchnieniowej określa Program „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, oraz Regulamin rekrutacji i realizacji Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025 Gminy Mielec dostępny w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu.
5. W godzinach realizacji usługi nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 z późniejszymi zmianami) inne usługi finansowane w ramach Funduszu albo finansowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie finansowane ze środków publicznych.
6. Maksymalna długość nieprzerwanego świadczenia usługi opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego wynosi 12 godzin dla jednej osoby z niepełnosprawnością, z zastrzeżeniem limitów, o których mowa w rozdziale V ust. 14 Programu. Usługi opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego mogą być świadczone w godzinach 6.00-22.00.
7. Kontroli podlega realizacja usługi opieki wytchnieniowej oraz wszystkie dokumenty merytoryczne i finansowe, niezbędne do oceny zasadności wykorzystania środków z dotacji i realizowania zadania zgodnie z umową.
8. Podmiot przyjmujący zlecenie do realizacji zadania w trybie określonym w ogłoszeniu zobowiązuje się do jego wykonania w zakresie i na warunkach określonych w umowie oraz zgodnie z Programem „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 r. ogłoszonym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
9. Podmiot, który przyjął zadanie do realizacji jest zobowiązany do ścisłej współpracy w zakresie organizowania i świadczenia usług opieki wytchnieniowej z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Mielcu, oraz:
a) prowadzenia bieżącego monitoringu realizacji usług opieki wytchnieniowej,
b) prowadzenia sprawozdawczości w zakresie określonym umową,
c) zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami co najmniej w minimalnym wymiarze o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (t.j Dz. Ust z 2024 poz. 848). W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
10. Celem zapewnienia należytej koordynacji i kontroli świadczenia usługi opieki wytchnieniowej Oferent jest zobowiązany do wyznaczenia koordynatora w zakresie współpracy z GOPS w Mielcu, w przedmiocie realizacji usług. Oferent zapewni Zleceniodawcy możliwość stałego kontaktu telefonicznego, mailowego z koordynatorem ds. usług, w ważnych i pilnych sprawach dotyczących realizacji usługi.
11. Opisy dokumentów wydatkowych (faktura, rachunek) winny zawierać w szczególności:
a) opis na oryginale dokumentu w jakiej części kwota wyszczególniona została pokryta z dotacji, pieczęć organizacji, opis przeznaczenia nabytych towarów lub usług, datę zapłaty (przelewu), numer i datę umowy z Gminą Mielec, czytelny podpis lub pieczęć imienną osoby odpowiedzialnej za rozliczenia finansowe Oferenta,
b) załączone kserokopie dokumentów wydatkowych muszą być stwierdzone za zgodność z oryginałem i podpisane czytelnie lub parafowane i opatrzone pieczęcią imienną,
c) kserokopia każdego dokumentu wydatkowego winna być uzupełniona o kserokopię dowodu zapłaty (przelewu) jeżeli na oryginale brak jest daty zapłaty, z wyłączeniem tych dokumentów na których jest adnotacja sprzedającego, że należność została zapłacona gotówką, ww. dokumenty winny być załączone do sprawozdania z wykonania zadania publicznego.
12. Oferent nie może zlecić firmie zewnętrznej lub osobie fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą realizacji tego zadania.
13. W zakresie związanym z realizacją zadania publicznego, w tym z gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem danych osobowych, a także wprowadzaniem ich do systemów informatycznych, Oferent postępuje zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016).
14. Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową i złożoną ofertą.
15. Podmiot realizujący zadanie publiczne, obowiązany jest monitorować świadczenie usług opieki wytchnieniowej oraz dokonywać doraźnych kontroli świadczenia ww. usług. Czynności w zakresie kontroli i monitorowania, dokonywane i dokumentowane są bezpośrednio w miejscu realizacji usługi w formie pisemnej.
V. Termin i warunki składania ofert
Oferty należy składać w formie pisemnej, w zamkniętej kopercie opatrzonej nazwą i adresem oferenta oraz nazwą zadania, którego dotyczy oferta, zgodnie z formularzem określonym w zał. Nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. 2018 r., poz. 2057), w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu, ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec. Oferty złożone w inny sposób zostaną odrzucone i nie będą rozpatrywane.
Do oferty należy dołączyć:
1) opis kwalifikacji osób realizujących zadanie;
2) referencje, zaświadczenia, ewentualnie inne dokumenty potwierdzające doświadczenie w zakresie realizacji usług społecznych.
Oferta i załączone do oferty dokumenty powinny być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania danego podmiotu, zgodnie z zapisami wynikającymi ze statutów, właściwych rejestrów. Wymagane jest czytelne podpisanie przez osobę/osoby uprawnione do składania w imieniu oferenta oświadczeń woli, zgodnie z zasadami reprezentacji (tj. podpisane przez osobę/osoby wskazane do reprezentacji w dokumencie rejestrowym lub upoważnionego pełnomocnika w załączonym do oferty pełnomocnictwie lub potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez oferenta jego kopii).
W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS. Jeżeli ofertę i załączone dokumenty podpisują inne osoby niezbędne jest dołączenie pełnomocnictwa wystawionego przez uprawnione osoby. Za czytelne uważa się podpisy złożone w formie pieczęci imiennej wraz z podpisem odręcznym lub nie budzący wątpliwości co do imienia i nazwiska podpis odręczny. Formularze ofert dostępne są w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu oraz na stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu (http://gops.mielec.pl/.
Oferent składa ofertę kompletną obejmującą realizację zadania wraz z pełnym kompletem wymaganych dokumentów. W przypadku gdy oferent nie jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, do oferty należy dołączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem, kopię aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji. W przypadku składania oferty przez oddziały lub koła terenowe nieposiadających osobowości prawnej należy dołączyć pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli, wystawione przez uprawnione statutowo osoby.
Oferty niezgodne ze wzorem, niekompletne i nieprawidłowo wypełnione lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane (należy wypełnić wszystkie pola oferty, w miejscach, które nie dotyczą oferenta należy wpisać nie dotyczy).
W przypadku załączenia do oferty kopii dokumentów, wymagane jest poświadczenie za zgodność z oryginałem, każdej ze stron kopii dokumentu, przez osoby uprawnione.
Do dnia upływu terminu składania ofert możliwe jest prowadzenie bieżących konsultacji, dokonanie ewentualnych korekt lub uzupełnień do składanych ofert.
Ogłoszenie zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu, na tablicy ogłoszeń GOPS w Mielcu.
Termin składania ofert upływa dnia 17 lutego 2025 r.
VI. Tryb, kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
Oceny merytorycznej ofert spełniających wymogi poprawności i kompletności dokonuje Komisja Konkursowa powołana przez Kierownika GOPS Mielec o której mowa w § 2 przedmiotowego Zarządzenia w celu opiniowania ofert w oparciu o kryteria stosowane przy wyborze ofert, określone w karcie oceny o której mowa w § 1 ww. Zarządzenia. Ocenie merytorycznej podlegają wyłącznie oferty spełniające wymogi formalne. Kryteria oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert określa wzór karty stanowiący załącznik Nr 2 do ww. Zarządzenia. W przypadku gdy w wyniku oceny merytorycznej liczba uzyskanych punków jest mniejsza niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania, przyjmuje się, że organizacja nie ma możliwości realizacji zadania publicznego.
Wyboru oferty dokonuje Kierownik GOPS Mielec po analizie opinii złożonych ofert, sporządzonej przez Komisję Konkursową. Wybrana zostaje oferta, która uzyska największą liczbę punktów.
Dotacja na realizację powierzonego zadania zostanie przyznana po dokonaniu wyboru oferty.
Ogłoszenie wyników konkursu ukaże się na stronie internetowej GOPS Mielec, na tablicy ogłoszeń GOPS w Mielcu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej GOPS Mielec. Szczegółowy zakres i warunki realizacji zadań zostaną określone w umowie zawartej z oferentem wybranym w konkursie. Zawarcie umowy nastąpi bez zbędnej zwłoki. Kierownik GOPS Mielec zastrzega sobie prawo do przesunięcia terminu składania ofert oraz terminu rozstrzygnięcia konkursu oraz odwołania niniejszego konkursu ofert.
Termin dokonania wyboru ofert do dnia 19 lutego 2025 r.
VII. Przetwarzanie danych osobowych
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą przy ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec, adres e-mail: gopsmielec@gops.mielec.pl, nr tel. (17) 717 52 50
Sposoby kontaktu z Inspektorem Ochrony Danych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu:
- adres korespondencyjny:
ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec
39-300 Mielec
- adres e-mail:
iod@gops.mielec.pl
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, których jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji ww. celu. Nie podanie danych uniemożliwia wzięcie udziału w otwartym konkursie. Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, a po tym czasie przechowywane przez okres do momentu wygaśnięcia obowiązku archiwizacji danych obowiązujących u Administratora. Osoby, których dane dotyczą mają prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, jak również prawo do ograniczenia ich przetwarzania.
Oferentowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli jego zdaniem przetwarzanie danych narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO. Dane osobowe nie będą poddane zautomatyzowanym procesom związanym z podejmowaniem decyzji, w tym profilowaniu.
Załączniki
Link do strony BIP
https://gopsmielec.bip.gov.pl/konkursy/ogloszenie-nr-01-2025.html
|