Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu
ogłasza
otwarty konkurs ofert, na powierzenie realizacji zadania publicznego
wraz
z udzieleniem dotacji, na realizację zadania publicznego
z
zakresu osób niepełnosprawnych
I. Rodzaj zadania:
1. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek
Samorządu Terytorialnego – edycja 2024.
2. Zapewnienie mieszkańcom Gminy Mielec usług asystencji osobistej, jako
formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz
funkcjonowaniu w życiu społecznym.
3. Adresatami Programu są osoby z niepełnosprawnościami posiadające
orzeczenie:
a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z
art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
4. Ilekroć w otwartym konkursie ofert jest mowa o:
1) Programie – należy przez to rozumieć Program „Asystent osobisty
osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego
– edycja 2024 Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.
2) Asystencie – należy przez to rozumieć asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością,
zapewniający usługi asystencji osobistej uczestnikom,
5. Dodatkowym założeniem Programu jest, aby minimum 70% uczestników
Programu stanowiły
osoby wymagające wysokiego poziomu wsparcia tj.:
a) osoby posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności,
b) traktowane na równi z orzeczeniem
o znacznym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z art. 5
i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej
oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
c) osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania:
1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
wynosi 315 000,00 zł (słownie: trzysta piętnaście tysięcy złotych) w
tym:
1) 290 300,00 zł (słownie: dwieście dziewięćdziesiąt tysięcy trzysta
złotych) z podziałem na:
- 42 000,00 zł (słownie: czterdzieści dwa tysiące złotych) –
orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością
sprzężoną (w tym orzeczenia równoważne);
- 216 000,00 zł (słownie: dwieście szesnaście tysięcy złotych) –
orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności (w tym orzeczenie równoważne);
- 14 300,00 zł (słownie: czternaście tysięcy trzysta złotych) –
orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności (w tym orzeczenie równoważne);
- 18 000,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy złotych) - dzieci do ukończenia
16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze
wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności
- konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku
ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz
konieczności stałego współudziału na co dzień
opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
2) 21 600,00 zł (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy szcześćset złotych)
– koszty świadczenia usług asystencji osobistej, z podziałem na:
1 050,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćdziesiąt złotych) – łączny
koszt ubezpieczeń OC oraz NNW asystentów związanych ze świadczeniem usług
asystenta, w wysokości nie większej niż 150 zł rocznie,
20 550,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy pięćset piędziesiąt złotych)
– łączny koszt zakupu jednorazowych biletów komunikacji
publicznej/prywatnej dla asystentów towarzyszących uczestnikowi oraz koszt
przejazdów asystentów własnym/udostępnionym przez osobę trzecią/innym
środkiem transportu, np. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą
realizacji usług wymienionych w treści Programu oraz koszt zakupu biletów
wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne, itp.
dla asystenta towarzyszącego Uczestnikowi Programu.
3) 3 100,00 zł (słownie: trzy tysiące sto złotych) – koszt związany z
obsługą Programu tj. w celu pokrycia wszelkich kosztów obsługi księgowej,
kadrowej lub administracyjnej, które pojawią się w związku z realizacją
usług w ramach Programu.
2. Realizacja zadania zostanie sfinansowana ze środków Funduszu Solidarnościowego
w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla
Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024.
III. Zasady przyznawania dotacji
1. Dotacja zostanie przyznana przez Wójta Gminy Mielec w oparciu o ocenę
Komisji o której mowa w §2 Zarządzenia.
2. Dotacja udzielona zostanie na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą
Mielec, a podmiotem wyłonionym w drodze konkursu.
3. Dotacja na realizację zadania określonego w ogłoszeniu konkursowym,
otrzyma podmiot, o którym mowa w ust. 2, którego oferta zostanie uznana za
najkorzystniejszą.
IV. Termin i warunki realizacji zadania:
1. Termin realizacji zadania obejmuje okres od dnia podpisania umowy do 31
grudnia 2024 roku.
2. Do konkursu ofert mogą przystąpić organizacje pozarządowe oraz
podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity:
Dz. U. z 2023 r. poz. 571), które łącznie spełniają następujące
warunki:
1) dysponują odpowiednio wykwalifikowaną kadrą,
2) prowadzą działalność statutową w zakresie objętym konkursem,
3) przedstawią prawidłowo sporządzoną ofertę na stosownym formularzu
wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami.
3. Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby, niebędące członkami
rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznie
zamieszkującymi razem z uczestnikiem:
1) posiadające dokument potwierdzający uzyskanie
kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach:
asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny,
pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK,
fizjoterapeuta, lub
2) posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w
udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie
zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie
wolontariatu, lub
3) wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby
małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do
Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla
Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024.
4. Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w pkt 2, może zostać
udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który
zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z
niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna,
(a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca
osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy
osobie z niepełnosprawnością. Ocena posiadania przez osobę doświadczenia
w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami należy
do realizatora Programu.
5. Na potrzeby realizacji Programu, za członków rodziny uczestnika uznaje
się wstępnych lub zstępnych, małżonka, rodzeństwo, teściów, zięcia,
synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu,
a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem.
6. W pierwszej kolejności, asystentem może zostać osoba wskazana przez
uczestnika lub jego opiekuna prawnego, z uwzględnieniem postanowień ust. 3
pkt. 3. Jeżeli asystent nie zostanie wskazany przez uczestnika lub jego
opiekuna prawnego, asystenta wskazuje gmina lub organizacja pozarządowa, której
gmina zleci realizację Programu, z uwzględnieniem postanowień ust. 3 pkt
1 lub 2.
7. Przyznanie usługi asystencji osobistej dokonuje się na podstawie Karty
zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”
dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024, której wzór określa
załącznik Nr 7 do Programu.
8. Przyznając usługi asystencji osobistej, w pierwszej kolejności uwzględnia
się potrzeby:
1) osób posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepoprawności;
2) osób posiadających orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o
znacznym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z
dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
3) osób z niepełnosprawnościami samotnie gospodarujących, które nie mają
możliwości korzystania ze wsparcia bliskich.
9. Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta
osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:
1) wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu
higieny osobistej;
2) wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról
w rodzinie;
3) wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
4) wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu
się z otoczeniem.
10. Usługa asystencji osobistej na terenie szkoły lub placówki oświatowej
może być realizowana wyłącznie w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej
usługi.
11. Zakres czynności w ramach usługi asystencji osobistej, której wzór
określa załącznik nr 8 do Programu.
12. Zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę z niepełnosprawnością,
lecz wyłącznie udzielenie jej pomocy lub wsparcia w realizacji osobistych
celów.
13. Asystent realizuje usługi wyłącznie na rzecz osoby z niepełnosprawnością,
na podstawie jej decyzji lub decyzji opiekuna prawnego, a
nie dla osób trzecich, w tym członków rodziny osoby z
niepełnosprawnością.
14. W godzinach realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone
usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze,
o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004
r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.), inne usługi
finansowane w ramach Funduszu albo finansowane przez Państwowy Fundusz
Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub usługi obejmujące analogiczne
wsparcie, o którym mowa w ust. 9, finansowane ze środków publicznych.
15. Usługi asystencji osobistej mogą być realizowane przez 24 godziny na
dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tego samego asystenta maksymalnie
do 12 godzin na dobę. Przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny,
poczynając od godziny, w której asystent rozpoczyna realizację usługi
asystencji osobistej. Do czasu realizacji usługi asystencji osobistej nie
wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika.
16. Do czasu realizacji usług asystencji osobistej wlicza się czas
oczekiwania/gotowości na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 min. Jeśli
czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 min. wówczas usługę dojazdu do
wybranego miejsca i powrotu z niego rozlicza się jako dwie odrębne usługi
powiększone łącznie o 90 min. trwania.
17. Zakres czynności w ramach usług asystencji osobistej i ich zakres
godzinowy powinny być uzależnione od osobistej sytuacji osoby z niepełnosprawnością,
z uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności uczestnika, z
zastrzeżeniem ust. 18.
18. Limit godzin usług asystencji osobistej finansowanych ze środków
Funduszu przypadających na
jedną osobę z niepełnosprawnością w danym roku kalendarzowym wynosi nie
więcej niż:
- 840 godzin rocznie dla osób z niepełnosprawnościami posiadających
orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością
sprzężoną;
- 720 godzin rocznie dla osób z niepełnosprawnościami posiadających
orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;
- 360 godzin rocznie dla osób z niepełnosprawnościami posiadających
orzeczenie dla osób z niepełnosprawnościami posiadających orzeczenie o
umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
- 286 godzin dla osób z niepełnosprawnościami posiadających orzeczenie
traktowane na równi z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,
zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o
rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
19. Za realizację usługi asystencji osobistej w ramach Programu, uczestnik
nie ponosi odpłatności.
20. Koszt jednej godziny zegarowej wynagrodzenia asystenta za zrealizowaną
usługę asystencji osobistej nie może przekroczyć 50 zł brutto wraz z
kosztami pracodawcy. Nie jest dopuszczalne pokrywanie z tej kwoty kosztów
administracyjnych realizatora Programu.
21. Rozliczenia usługi asystencji osobistej dokonuje się na podstawie wypełnionej
Karty realizacji
usług asystencji osobistej, której wzór określa załącznik Nr 9 do
Programu.
22. Ze środków Funduszu będą pokrywane koszty związane bezpośrednio z
realizacją usług
asystencji osobistej, o których mowa w ust. 24.
23. Niedozwolone jest podwójne finansowanie tego samego wydatku związanego
z realizacją usług asystencji osobistej, zarówno w ramach Programu, jak i
w ramach innych programów lub projektów finansowych ze środków
publicznych, zarówno krajowych, jaki i wspólnotowych.
24. Kosztami związanymi bezpośrednio z realizacją usług asystencji
osobistej są:
1) wynagrodzenie asystenta za wykonaną usługę asystencji osobistej;
2) koszt zakupu jednorazowych biletów komunikacji publicznej/prywatnej dla
asystenta towarzyszącego uczestnikowi oraz koszt przejazdów asystentów własnym/udostępnionym
przez osobę trzecią/innym środkiem transportu np. taksówką w związku z
wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści
Programu. Koszt przejazdów asystentów w związku z wyjazdami, które
dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu jest kosztem
kwalifikowanym, wyłącznie w przypadku jednoczesnego przejazdu asystenta i
uczestnika
3) koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe,
sportowe lub społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi;
4) koszt ubezpieczeń OC lub NNW asystentów związanych ze świadczeniem usług
asystencji osobistej, w wysokości nie większej niż 150 zł rocznie, przy
czym zapewnienie ubezpieczenia OC jest obowiązkiem realizatora Programu.
Ubezpieczenie NNW jest dobrowolne.
25. Koszty, o których mowa w ust. 24 pkt. 2 i 3, mogą zostać uwzględnione
w wysokości:
1) nie większej niż 150 zł miesięcznie na asystenta wykonującego usługę
asystencji osobistej dla jednej osoby z niepełnosprawnością;
2) nie większej niż 500 zł miesięcznie na asystenta pod warunkiem, że
wykonuje on usługę asystencji osobistej dla więcej niż jednej osoby z
niepełnosprawnością oraz gdy, koszty te związane są ze świadczeniem usług
asystencji osobistej dla więcej niż jednej osoby z niepełnosprawnością.
26. Koszty będą kwalifikowane, jeżeli:
1) z usług asystencji osobistej u jednego asystenta w tym samym czasie będzie
korzystać jeden uczestnik;
2) koszt przejazdu asystentów własnym/udostępnionym przez osobę trzecią/innym
środkiem transportu np. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą
realizacji usług wymienionych w treści Programu, jest wliczony w czas
pracy asystenta wyłącznie w przypadku jednoczesnego przejazdu asystenta i
uczestnika. Zwrot kosztów nie dotyczy przejazdów środkiem transportu
uczestnika oraz środkiem transportu należącym do członków rodziny
uczestnika, określonych w części IV ust 5 Programu;
3) będzie prowadzona ewidencja biletów komunikacji publicznej/prywatnej
jednorazowych, zawierająca m.in. informacje dotyczące: daty pobrania biletów,
liczby pobranych biletów, danych asystenta, daty i celu podróży, której
wzór określa załącznik Nr 11 do Programu;
4) będzie prowadzona ewidencja przebiegu pojazdu stanowiącego własność
asystenta/udostępnionego przez osobę trzecią, której wzór określa załącznik
Nr 10 do Programu, lub ewidencja kosztów przejazdu innym środkiem
transportu, np. taksówką, zawierająca następujące informacje: dane
asystenta, datę i cel podróży, do której należy dołączyć dowód
poniesienia wydatku np. rachunek, paragon, fakturę dokumentującą ww.
przejazd;
27. Wydatki będą kwalifikowalne, jeżeli zostaną poniesione w okresie
realizacji Programu, tj. od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2024 r.
28. Za datę ponoszenia kosztu przyjmuje się w przypadku wydatków pieniężnych:
1) ponoszonych przelewem lub obciążeniową kartą płatniczą – datę
obciążenia rachunku bankowego podmiotu realizującego usługi asystencji
osobistej, tj. datę księgowania operacji;
2) ponoszonych kartą kredytową lub innym instrumentem płatniczym o
odroczonej płatności - datę transakcji skutkującej obciążeniem
rachunku karty kredytowej lub innego instrumentu, pod warunkiem dokonania spłaty
tej należności do końca okresu rozliczeniowego danego instrumentu płatniczego;
29. Kontroli podlega realizacja usług asystenckich oraz wszystkie dokumenty
merytoryczne i finansowe, niezbędne do oceny zasadności wykorzystania środków
z dotacji i realizowania zadania zgodnie z umową.
30. Zlecenie zadania publicznego odbywa się w formie powierzenia realizacji
zadania wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji.
31. Zadanie winno być realizowane w terminie wskazanym w ust. 1, z zastrzeżeniem,
iż szczegółowe terminy wykonania zadania określone zostaną w umowie.
32. Podmiot przyjmujący zlecenie do realizacji zadania w trybie określonym
w ogłoszeniu zobowiązuje się do jego wykonania w zakresie i na warunkach
określonych w umowie oraz zgodnie z Programem „Asystent osobisty osoby z
niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja
2024 r. ogłoszonym przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej.
33. Podmiot, który przyjął zadanie do realizacji jest zobowiązany do:
1) ścisłej współpracy w zakresie organizowania i świadczenia usług
asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością, z właściwą jednostką
organizacyjną Gminy Mielec –Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w
Mielcu. GOPS w Mielcu prowadzi bieżący monitoring realizacji usług
asystenta osobistego,
2) prowadzenia sprawozdawczości w zakresie określonym umową,
3) zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność
musi być zapewniona co najmniej w minimalnym wymiarze o którym mowa w art.
6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze
szczególnymi potrzebami. Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji
jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają
wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności
cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. W
indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest
w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić
dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o
którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany
zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
34. Celem zapewnienia należytej koordynacji i kontroli świadczenia usługi
asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością, Oferent jest zobowiązany
do wyznaczenia koordynatora w zakresie współpracy z GOPS w Mielcu, w
przedmiocie realizacji usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością.
Oferent zapewni Zleceniodawcy możliwość stałego kontaktu telefonicznego,
mailowego z koordynatorem ds. usług, w ważnych i pilnych sprawach dotyczących
realizacji usługi asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością.
35. Opisy dokumentów wydatkowych (faktura, rachunek) winny zawierać w
szczególności:
1) opis na oryginale dokumentu w jakiej części kwota wyszczególniona
została pokryta z dotacji, pieczęć organizacji, opis przeznaczenia
nabytych towarów lub usług, datę zapłaty (przelewu), numer i datę umowy
z Gminą Mielec, czytelny podpis lub pieczęć imienną osoby
odpowiedzialnej za rozliczenia finansowe Oferenta,
2) załączone kserokopie dokumentów wydatkowych muszą być stwierdzone za
zgodność z oryginałem i podpisane czytelnie lub parafowane i opatrzone
pieczęcią imienną,
3) kserokopia każdego dokumentu wydatkowego winna być uzupełniona o
kserokopię dowodu zapłaty (przelewu) jeżeli na oryginale brak jest daty
zapłaty, z wyłączeniem tych dokumentów na których jest adnotacja
sprzedającego, że należność została zapłacona gotówką.
36. Kserokopie kart (Karta zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty
osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego
– edycja 2024 oraz Karta realizacji usług asystencji osobistej w ramach
Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla
Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024) winny być załączone
do sprawozdania z wykonania zadania publicznego.
37. Oferent nie może zlecić firmie zewnętrznej lub osobie fizycznej
prowadzącej działalność gospodarczą realizacji tego zadania.
38. W zakresie związanym z realizacją zadania publicznego, w tym z
gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem danych osobowych, a także
wprowadzaniem ich do systemów informatycznych, Oferent postępuje zgodnie z
postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016).
39. Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z
zawartą umową i złożoną ofertą.
40. Podmiot realizujący zadanie publiczne, obowiązany jest monitorować świadczenie
usług asystencji osobistej oraz dokonywać doraźnych kontroli świadczenia
usług asystencji osobistej. Czynności w zakresie kontroli i monitorowania,
dokonywane i dokumentowane są bezpośrednio w miejscu realizacji usług
asystencji osobistej w formie pisemnej.
V. Termin i warunki składania ofert:
1. Oferty należy składać w formie pisemnej, w zamkniętej kopercie
opatrzonej nazwą i adresem oferenta oraz nazwą zadania, którego dotyczy
oferta, zgodnie z formularzem określonym w zał. Nr 1 do rozporządzenia
Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października
2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących
realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań
(Dz. U. 2018 r., poz. 2057), w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu,
ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec. Oferty złożone w inny sposób zostaną
odrzucone i nie będą rozpatrywane.
2. Do oferty należy dołączyć:
1) opis kwalifikacji osób realizujących zadanie;
2) referencje, zaświadczenia, ewentualnie inne dokumenty potwierdzające doświadczenie
w zakresie realizacji usług społecznych.
3. Oferta i załączone do oferty dokumenty powinny być podpisane przez
osoby uprawnione do reprezentowania danego podmiotu, zgodnie z zapisami
wynikającymi ze statutów, właściwych rejestrów. Wymagane jest czytelne
podpisanie przez osobę/osoby uprawnione do składania w imieniu oferenta oświadczeń
woli, zgodnie z zasadami reprezentacji (tj. podpisane przez osobę/osoby
wskazane do reprezentacji w dokumencie rejestrowym lub upoważnionego pełnomocnika
w załączonym do oferty pełnomocnictwie lub potwierdzonej za zgodność z
oryginałem przez oferenta jego kopii). W przypadku zmian osobowych w
reprezentacji organizacji pozarządowej nieujawnionych na dzień składania
oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu oferenta należy
przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla oferenta trybie oraz
potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS. Jeżeli
ofertę i załączone dokumenty podpisują inne osoby niezbędne jest dołączenie
pełnomocnictwa wystawionego przez uprawnione osoby. Za czytelne uważa się
podpisy złożone w formie pieczęci imiennej wraz z podpisem odręcznym lub
nie budzący wątpliwości co do imienia i nazwiska podpis odręczny.
Formularze ofert dostępne są w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w
Mielcu oraz na stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w
Mielcu (http://gops.mielec.pl/konkursy.html).
4. Oferent składa ofertę kompletną obejmującą realizację zadania wraz
z pełnym kompletem wymaganych dokumentów do oferty.
5. W przypadku gdy oferent nie jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym,
do oferty należy dołączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem,
kopię aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji.
6. W przypadku składania oferty przez oddziały lub koła terenowe
nieposiadających osobowości prawnej należy dołączyć pełnomocnictwo do
składania oświadczeń woli, wystawione przez uprawnione statutowo osoby.
7. Oferty niezgodne ze wzorem, niekompletne i nieprawidłowo wypełnione lub
złożone po terminie nie będą rozpatrywane (należy wypełnić wszystkie
pola oferty, w miejscach, które nie dotyczą oferenta należy wpisać nie
dotyczy).
8. W przypadku załączenia do oferty kopii
dokumentów, wymagane jest poświadczenie
za zgodność z oryginałem, każdej ze stron kopii dokumentu, przez osoby
uprawnione.
9. Do dnia upływu terminu składania ofert możliwe jest prowadzenie bieżących
konsultacji, dokonanie ewentualnych korekt lub uzupełnień do składanych
ofert.
10. Ogłoszenie zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, na
stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu, na
tablicy ogłoszeń GOPS w Mielcu.
11. Termin składania ofert upływa dnia 31.01.2024 r.
VI. Tryb, kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru
ofert
1. Oceny merytorycznej ofert spełniających wymogi poprawności i kompletności
dokonuje Komisja Konkursowa powołana przez Kierownika
GOPS Mielec o której mowa w §2 przedmiotowego Zarządzenia w celu
opiniowania ofert w oparciu o kryteria stosowane przy wyborze ofert, określone
w karcie oceny o której mowa w §1 niniejszego Zarządzenia.
2. Ocenie merytorycznej podlegają wyłącznie oferty spełniające wymogi
formalne.
3. Kryteria oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert określa wzór
karty stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszego Zarządzenia.
4. W przypadku gdy w wyniku oceny merytorycznej liczba uzyskanych punków
jest mniejsza niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania,
przyjmuje się, że organizacja nie ma możliwości realizacji zadania
publicznego.
5. Wyboru oferty dokonuje Kierownik GOPS Mielec po analizie opinii złożonych
ofert, sporządzonej przez Komisję Konkursową.
6. Wybrana zostaje oferta, która uzyska największą liczbę punktów.
7. Dotacja na realizację powierzonego zadania zostanie przyznana po
dokonaniu wyboru oferty.
8. Ogłoszenie wyników konkursu ukaże się na stronie internetowej GOPS
Mielec, na tablicy ogłoszeń GOPS w Mielcu oraz w Biuletynie Informacji
Publicznej GOPS Mielec.
9. Szczegółowy zakres i warunki realizacji zadań zostaną określone w
umowie zawartej z oferentem wybranym w konkursie. Zawarcie umowy nastąpi
bez zbędnej zwłoki.
10. Kierownik GOPS Mielec zastrzega sobie prawo do przesunięcia terminu składania
ofert oraz terminu rozstrzygnięcia konkursu oraz odwołania niniejszego
konkursu ofert.
11. Termin dokonania wyboru ofert do dnia 01.02.2024 r.
VII. Przetwarzanie danych osobowych
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy
Społecznej z siedzibą przy ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec, adres e-mail:
gopsmielec@gops.mielec.pl, nr
tel. (17) 717 52 50
2. Sposoby kontaktu z Inspektorem Ochrony Danych w Gminnym Ośrodku Pomocy
Społecznej w Mielcu:
- adres korespondencyjny:
ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec
39-300 Mielec
- adres e-mail:
3. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na
podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie, których jest przeprowadzenie otwartego
konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego.
4. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji ww. celu.
Nie podanie danych uniemożliwia wzięcie udziału w otwartym konkursie.
5. Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu
przetwarzania, a po tym czasie przechowywane przez okres do momentu wygaśnięcia
obowiązku archiwizacji danych obowiązujących u Administratora.
6. Osoby, których dane dotyczą mają prawo dostępu do treści swoich
danych osobowych, prawo do ich sprostowania, jak również prawo do
ograniczenia ich przetwarzania.
7. Oferentowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli
jego zdaniem przetwarzanie danych narusza przepisy unijnego rozporządzenia
RODO.
8. Dane osobowe nie będą poddane zautomatyzowanym procesom związanym
z podejmowaniem decyzji, w tym profilowaniu.