Wyniki postępowania
OGŁOSZENIE
Konkurs wyboru ofert na świadczenie usług opiekuńczych,
specjalistycznych usług opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług
opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz specjalistycznych usług
opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie Gminy Mielec w 2021
roku
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu,
zgodnie z udzielonym upoważnieniem Nr 7/2018 Wójta Gminy Mielec z dnia 23
listopada 2018 r. w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Mielcu do podejmowania wszelkich czynności w zakresie
przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania z zakresu pomocy
społecznej w zakresie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług
opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, działając na podstawie art.
25 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z
2020, poz. 1876) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1057)
ogłasza otwarty konkurs ofert.
Konkurs adresowany jest do podmiotów uprawnionych w
rozumieniu art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst
jednolity: Dz. U. z 2020, poz. 1876), tj. do organizacji pozarządowych, o
których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1057) oraz podmiotów
wymienionych w art. 3 ust. 3 tej ustawy, prowadzących działalność w zakresie
pomocy społecznej.
I. Przedmiot zamówienia.
Zadanie 1.
„Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług
opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi na rzecz osób z terenu Gminy Mielec, które z powodu wieku, choroby
lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej pomocy pozbawione”,
w okresie od 01 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. dla około 11 osób, około
6600 godzin.
Zadanie 2.
“Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz
osób z zaburzeniami psychicznymi, zamieszkałych na terenie Gminy Mielec” w
okresie od 01 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. dla około 12 osób, około
3800 godzin.
Usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze z
wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi są zadaniem własnym gminy.
Specjalistyczne usługi opiekuńcze na rzecz osób z
zaburzeniami psychicznymi są zadaniem zleconym gminy.
Zakres działania zadania Nr 1:
Usługi opiekuńcze na podstawie art. 50 ust. 3 ustawy o pomocy
społecznej, obejmują pomoc w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę
higieniczną, zalecaną przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości
zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
Zakres działania zadania Nr 2:
Specjalistyczne usługi opiekuńcze na podstawie art. 50 ust. 1
, 2 i 4 ustawy o pomocy społecznej udzielane są osobom chorym z zaburzeniami
psychicznymi i powinny być dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z
rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności. Usługi, o których mowa, powinny być
świadczone przez osoby ze specjalistycznym przegotowaniem zawodowym zgodnie z
zapisem w art. 50 ust. 4 ustawy o pomocy społecznej.
Dodatkowe wymagania do zadania Nr 2:
-
Zabezpieczenie kadry umożliwiającej świadczenie
specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005
roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189, poz. 1598
ze. zm.);
-
Wykonywanie usług opiekuńczych, specjalistycznych
usług opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób
z zaburzeniami psychicznymi oraz specjalistycznych usług opiekuńczych w dni
powszednie, zgodnie z wydaną decyzją administracyjną;
-
Wskazane usługi na rzecz osoby objętej pomocą winny
być świadczone w różnym wymiarze godzin, zgodnie z wydaną decyzją
administracyjną, przy czym pod pojęciem wymiaru godzin świadczenia usług należy
rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług bez czynności
przygotowawczych np. dojazdów do osób objętych pomocą;
-
Kwalifikacje osób świadczących usługi powinny być
potwierdzone stosownymi dyplomami bądź zaświadczeniami.
II. Wysokość dotacji:
Na realizację zadania Nr 1 – na podstawie ustalonego budżetu
na rok 2021 – w okresie
I-XII 2021 r. – to kwota ok. 200.000 zł.
Na realizację zadania Nr 2 – na podstawie ustalonego budżetu
na rok 2021 – w okresie
I-XII 2021 r. – to kwota ok. 138.000 zł
Zlecone specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone na rzecz
osb z zaburzeniami psychicznymi realizowane będą na warunkach określonych
Zarządzeniem Nr 148/2016 Wojewody Podkarpackiego z dnia 6 września 2016 r. w
sprawie ustalenia sposobu wykonywania zadań pomocy społecznej zleconych z
zakresu administracji rządowej realizowanych przez jednostki samorządu
terytorialnego.
Zastrzega się zmianę wysokości dotacji w przypadku
nieprzewidzianej w czasie ogłoszenia konkursu zmiany potrzeb w zakresie usług
opiekuńczych oraz zmiany wysokości planowanych wydatków na ten cel.
III. Warunki przyznania dotacji:
-
Dotacja zostanie przyznana podmiotowi wyłonionemu w drodze
otwartego konkursu ofert, który złoży ofertę zgodnie ze wzorem stanowiącym
Załącznik Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24
października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących
realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań
(Dz. U. z 2018 r., poz. 2057) i spełni kryteria zawarte w niniejszym
ogłoszeniu.
-
Podstawą do uruchomienia dotacji będzie zawarcie umowy
pomiędzy Wójtem Gminy Mielec, a wyłonionym w drodze konkursu uprawnionym
podmiotem.
-
Umowa zostanie sporządzona zgodnie z Rozporządzeniem
Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 października 2018 r. w sprawie
wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych
oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz.
2057).
IV. Termin i warunki realizacji zadania:
-
termin realizacji zadań obejmuje okres od dnia 01
stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.;
-
zadania będą realizowane w miejscu zamieszkania
podopiecznych – z uwagi na rozległy teren Gminy Mielec oraz konieczność dojazdu
do podopiecznych podmiot przyjmujący zlecenie do realizacji zobowiązany jest do
zapewnienia własnego środka transportu;
-
szczegółowe warunki realizacji powierzonego zadania określi
umowa;
-
podmiot przyjmujący zlecenie do realizacji zadania w trybie
określonym w ogłoszeniu zobowiązuje się do wykonania zadania w zakresie i na
warunkach określonych w umowie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w
szczególności przepisami ustawy o pomocy społecznej.
V. Termin składania ofert
-
Oferty należy składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Mielcu lub przesłać pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w
Mielcu, ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec w terminie do dnia 29 grudnia 2020
r.
-
Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane
(niezależnie od daty stempla pocztowego) i zostaną zwrócone wykonawcom bez
otwierania.
-
Zamawiający dopuszcza złożenie oferty częściowej na
realizacje pojedynczego zadania.
-
Oferta winna być złożona w zamkniętej, nieprzeźroczystej
kopercie z dopiskiem: „Konkurs na realizację usług opiekuńczych” z
wyszczególnieniem rodzaju (numeru) zadania.
-
Do oferty należy dołączyć:
– aktualny odpis potwierdzający wpis do właściwej ewidencji
lub rejestru dotyczących statusu prawnego uprawnionego podmiotu i prowadzonej
przez niego działalności (ważny 3 miesiące od daty wystawienia);
– sprawozdanie merytoryczne i finansowe za rok poprzedni;
– kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania (za
godzinę świadczonej usługi);
– informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych
zapewniających realizację zadania;
– opis możliwości podmiotu oraz plan realizacji zadania na
terenie Gminy Mielec.
-
Ofertę należy sporządzić wg następujących zasad:
– oferta musi być kompletna i zawierać odpowiedzi na
wszystkie wymagane pytania, jeśli którekolwiek pytanie nie dotyczy wykonawcy czy
zgłaszanego przez niego projektu należy jasno zaznaczyć wpisując „nie dotyczy”;
– nie wolno dokonywać żadnych zmian w układzie wyznaczonym
wzorem oferty.
-
Oferty niezgodne ze wzorem, niekompletne i nieprawidłowo
wypełnione lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
-
Formularz oferty dostępny jest w Gminnym Ośrodku
Pomocy Społecznej w Mielcu, ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec na stronie
internetowej BIP pod adresem http://bip.gops.mielec.pl/ oraz stronie
internetowej http://gops.mielec.pl/.
VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze oferty
-
Oferty będą rozpatrywane przez komisję konkursową
powołaną przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu.
-
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w dniu 30
grudnia 2020 r. o godzinie 14.00
-
Przy rozpatrywaniu ofert stosuje się następujące
kryteria: – formalne - do udziału w konkursie ofert dopuszczone
zostaną podmioty, o których mowa
w art. 25 ustawy o pomocy społecznej, które złożą oferty wraz z załącznikami w
określonym terminie; – merytoryczne – zespół opiniujący dokona oceny
złożonej oferty uwzględniając: - cenę usługi za 1 godzinę (cena za godzinę powinna obejmować
dojazdy do miejsca wykonywania usług); - doświadczenie w realizacji tego rodzaju zadania – podmiot
przystępujący do konkursu powinien posiadać doświadczenie w zakresie świadczenia
usług opiekuńczych; - posiadane zasoby rzeczowe i kadrowe zapewniające realizację
zadania.
-
Wyboru oferty dokonuje Kierownik Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Mielcu po zapoznaniu się z opinią komisji konkursowej.
-
Od decyzji Kierownika, co do wyboru oferty i
udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
-
Wyniki dokonanego wyboru oferty oraz wysokość
przyznanej dotacji zostaną podane do wiadomości publicznej poprzez zamieszczenie
w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej i tablicy
ogłoszeń w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu.
-
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w
Mielcu zastrzega sobie prawo do:
- odwołania konkursu,
- unieważnienia konkursu bez podania
przyczyny,
- zamknięcia konkursu bez wybrania
którejkolwiek z ofert.
VII. Informacja o realizacji Zadania Nr 1 oraz Nr 2 w latach
2019-2020
W latach 2019 - 2020 zadanie było zlecone organizacji pożytku
publicznego - Polski Komitet Pomocy Społecznej - Oddział w Mielcu.
VIII. Postanowienia końcowe:
-
Kwota przyznanej dotacji może być inna od określonej w
ofercie.
-
W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż
wnioskowana, warunkiem zawarcia umowy jest korekta oferty.
-
O podjętych decyzjach składający ofertę powiadamiani są
pisemnie.
Pliki do pobrania w formacie PDF:
- KONKURS_OFERT.pdf
- Ogloszenie2020.pdf
- Rozporzadzenie.pdf
Pliki do pobrania w formacie DOC:
-
oferta.doc
-
sprawozdanie.doc
-
umowa.doc
|