Wyniki postępowania
Załącznik
do Zarządzenia Nr 7/2016
Kierownika GOPS w Mielcu
z dnia 01 grudnia 2016 r.
OGŁOSZENIE
Konkurs wyboru ofert na świadczenie usług opiekuńczych,
specjalistycznych usług opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług
opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz specjalistycznych
usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie Gminy
Mielec
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu,
zgodnie z udzielonym upoważnieniem Nr 432/2014 Wójta Gminy Mielec z dnia 31
marca 2014 r. w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Mielcu do podejmowania wszelkich czynności w zakresie przeprowadzenia
otwartego konkursu ofert na realizację zadania z zakresu pomocy społecznej w
zakresie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych
dla osób z zaburzeniami psychicznymi, działając na podstawie art. 25 ustawy z
dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2016, poz.
930 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 1817) ogłasza
otwarty konkurs ofert.
Konkurs adresowany jest do podmiotów uprawnionych w
rozumieniu art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
(tekst jednolity: Dz. U. z 2016, poz. 930 z późn. zm.), tj. do organizacji
pozarządowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 1817)
oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 tej ustawy, prowadzących działalność
w zakresie pomocy społecznej.
I. Przedmiot zamówienia.
Zadanie 1.
„Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług
opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi na rzecz osób z terenu Gminy Mielec, które z powodu
wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej
pomocy pozbawione”, w okresie od 01 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r.
dla około 10 osób, około 6666 godzin.
Zadanie 2.
“Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych na
rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi, zamieszkałymi na terenie Gminy
Mielec” w okresie od 01 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r. dla
około 8 osób, około 3108 godzin.
Usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem
specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi są zadaniem własnym gminy.
Specjalistyczne usługi opiekuńcze na rzecz osób z
zaburzeniami psychicznymi są zadaniem zleconym gminy.
Zakres działania zadania Nr 1:
Usługi opiekuńcze na podstawie art. 50 ust. 3 ustawy o
pomocy społecznej, obejmują pomoc w zaspakajaniu codziennych
potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zalecaną przez lekarza pielęgnację
oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
Zakres działania zadania Nr 2:
Specjalistyczne usługi opiekuńcze na podstawie art. 50 ust.
1 , 2 i 4 ustawy o pomocy społecznej udzielane są osobom chorym z
zaburzeniami psychicznymi i powinny być dostosowane do szczególnych
potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności. Usługi, o których
mowa, powinny być świadczone przez osoby ze specjalistycznym przegotowaniem
zawodowym zgodnie z zapisem w art. 50 ust. 4 ustawy o pomocy społecznej.
Dodatkowe wymagania do zadania Nr 2:
-
Zabezpieczenie kadry umożliwiającej świadczenie
specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi
, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22
września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.
U. Nr 189, poz. 1598 ze. zm.);
-
Wykonywanie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług
opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób
z zaburzeniami psychicznymi oraz specjalistycznych usług opiekuńczych w
dni powszednie, zgodnie z wydaną decyzją administracyjną;
-
Wskazane usługi na rzecz osoby objętej pomocą winny być
świadczone w różnym wymiarze godzin, zgodnie z wydaną decyzją
administracyjną, przy czym pod pojęciem wymiaru godzin świadczenia usług
należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług bez czynności
przygotowawczych np. dojazdów do osób objętych pomocą;
-
Kwalifikacje osób świadczących usługi powinny być
potwierdzone stosownymi dyplomami bądź zaświadczeniami.
II. Wysokość dotacji:
Na realizację zadania Nr 1 – na podstawie ustalonego budżetu
na rok 2017 – w okresie
I-XII 2017 r. – to kwota 100.000 zł.
Na realizację zadania Nr 2 – na podstawie ustalonego budżetu
na rok 2017 – w okresie
I-XII 2017 r. – to kwota ok. 71.500 zł
Zlecone specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone na
rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi realizowane będą na warunkach określonych
Zarządzeniem Nr 148/2016 Wojewody Podkarpackiego z dnia 6 września 2016 r. w
sprawie ustalenia sposobu wykonywania zadań pomocy społecznej zleconych z
zakresu administracji rządowej realizowanych przez jednostki samorządu
terytorialnego.
Zastrzega się zmianę wysokości dotacji w przypadku
nieprzewidzianej w czasie ogłoszenia konkursu zmiany potrzeb w zakresie usług
opiekuńczych oraz zmiany wysokości planowanych wydatków na ten cel.
III. Warunki przyznania dotacji:
-
Dotacja zostanie przyznana podmiotowi wyłonionemu w
drodze otwartego konkursu ofert, który złoży ofertę zgodnie ze wzorem
stanowiącym Załącznik Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych
wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów
sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r., poz. 1300) i
spełni kryteria zawarte w niniejszym ogłoszeniu.
-
Podstawą do uruchomienia dotacji będzie zawarcie umowy
pomiędzy Wójtem Gminy Mielec, a wyłonionym w drodze konkursu
uprawnionym podmiotem.
-
Umowa zostanie sporządzona zgodnie z Rozporządzeniem
Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie
wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań
publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U.
z 2016 r., poz. 1300).
IV. Termin i warunki realizacji zadania:
– termin realizacji zadań obejmuje okres od dnia 01
stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r.;
– zadania będą realizowane w miejscu zamieszkania podopiecznych – z
uwagi na rozległy teren Gminy Mielec oraz konieczność dojazdu do
podopiecznych podmiot przyjmujący zlecenie do realizacji zobowiązany jest do
zapewnienia własnego środka transportu;
– szczegółowe warunki realizacji powierzonego zadania określi umowa;
– podmiot przyjmujący zlecenie do realizacji zadania w trybie określonym w
ogłoszeniu zobowiązuje się do wykonania zadania w zakresie i na warunkach
określonych w umowie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności
przepisami ustawy o pomocy społecznej.
V. Termin składania ofert
-
Oferty należy składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Mielcu lub przesłać pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Mielcu, ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec w terminie do dnia 28
grudnia 2016 r. do godziny 15.00.
-
Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane
(niezależnie od daty stempla pocztowego) i zostaną zwrócone wykonawcom
bez otwierania.
-
Zamawiający dopuszcza złożenie oferty częściowej na
realizacje pojedynczego zadania.
-
Oferta winna być złożona w zamkniętej, nieprzeźroczystej
kopercie z dopiskiem: „Konkurs na realizację usług opiekuńczych”
z wyszczególnieniem rodzaju (numeru) zadania.
-
Do oferty należy dołączyć:
– aktualny odpis potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub
rejestru dotyczących statusu prawnego uprawnionego podmiotu i prowadzonej
przez niego działalności (ważny 3 miesiące od daty wystawienia);
– sprawozdanie merytoryczne i finansowe za rok poprzedni;
– kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania (za godzinę świadczonej
usługi);
– informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających
realizację
zadania;
– opis możliwości podmiotu oraz plan realizacji zadania na terenie Gminy
Mielec.
-
Ofertę należy sporządzić wg następujących zasad:
– oferta musi być kompletna i zawierać odpowiedzi na wszystkie wymagane
pytania, jeśli którekolwiek pytanie nie dotyczy wykonawcy czy zgłaszanego
przez niego projektu należy jasno zaznaczyć wpisując „nie dotyczy”;
– nie wolno dokonywać żadnych zmian w układzie wyznaczonym wzorem
oferty.
-
Oferty niezgodne ze wzorem, niekompletne i nieprawidłowo
wypełnione lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
-
Formularz oferty dostępny jest w Gminnym Ośrodku Pomocy
Społecznej w Mielcu, ul. Głowackiego 5, na stronie internetowej BIP
pod dresem http://bip.gops.mielec.pl/ oraz stronie internetowej http://gops.mielec.pl/.
VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze oferty
-
Oferty będą rozpatrywane przez komisję konkursową
powołaną przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu.
-
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w dniu 29 grudnia
2015 r. o godzinie 15.00
-
3. Przy rozpatrywaniu ofert stosuje się następujące
kryteria:
- formalne - do udziału w konkursie ofert dopuszczone zostaną
podmioty, o których mowa w art. 25 ustawy o pomocy społecznej, które
złożą oferty wraz z załącznikami w określonym terminie;
- merytoryczne – zespół opiniujący dokona oceny złożonej
oferty uwzględniając:
- cenę usługi za 1 godzinę (cena za godzinę powinna obejmować dojazdy
do miejsca wykonywania usług);
- doświadczenie w realizacji tego rodzaju zadania – podmiot przystępujący
do konkursu powinien posiadać doświadczenie w zakresie świadczenia usług
opiekuńczych;
- posiadane zasoby rzeczowe i kadrowe zapewniające realizację zadania.
-
Wyboru oferty dokonuje Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Mielcu po zapoznaniu się z opinią komisji konkursowej.
-
Od decyzji Kierownika, co do wyboru oferty i udzielenia
dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
-
Wyniki dokonanego wyboru oferty oraz wysokość
przyznanej dotacji zostaną podane do wiadomości publicznej poprzez
zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie
internetowej i tablicy ogłoszeń w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w
Mielcu.
-
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu
zastrzega sobie prawo do:
- odwołania konkursu,
- unieważnienia konkursu bez podania przyczyny,
- zamknięcia konkursu bez wybrania którejkolwiek z ofert.
VII. Informacja o realizacji Zadania Nr 1 oraz Nr 2 w latach
2015-2016
W latach 2015 - 2016 zadanie było zlecone organizacji pożytku
publicznego - Polski Komitet Pomocy Społecznej - Oddział w Mielcu.
VIII. Postanowienia końcowe:
-
Kwota przyznanej dotacji może być inna od określonej w
ofercie.
-
W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż
wnioskowana, warunkiem zawarcia umowy jest korekta oferty.
-
O podjętych decyzjach składający ofertę powiadamiani
są pisemnie.
Konkurs wyboru
ofert w pliku PDF:
-
Ogloszenie2016.pdf
-
rozp_wzory.pdf
Konkurs wyboru
ofert w pliku RTF:
-
oferta.docx
-
Sprawozdanie.docx
-
Umowa.docx
|